onsdag 5 november 2014

Brunch & besök på badhuset

-
Nu är då verkligen hösten här.. Eller ja, det har den ju varit ett bra tag. Men jag kan verkligen känna av den i hela kroppen nu. Jag är otroligt trött och utan rutin i skolan blir man ännu tröttare.. Både idag och i måndags har jag och Lelle sovit på eftermiddagen utan att ha varit vakna så länge kvällen innan. Imorse vid nio var jag på förskolan en liten sväng. Fick låna "Lelles" lilla röda fara och köra dit, perfekt i regnet.. Strax efter elva fixade jag brunch med scrambled eggs och kalkonbacon - en mycket nyttigare variant! Skiljer otroligt i kalorier mellan kalkonbacon och vanlig.


Igår hade vi tänkt ta oss till badhuset och simma, men annat kom i vägen och tiden rann iväg. Nu i eftermiddags kom vi i alla fall iväg (efter att ha sovit en sväng) och vi simmade 60 längder på 60 minuter. Efter det blev det lite bubbelpool och ångbastu. Det är mycket mysigare att åka till badhuset när det är höst eller vinter, vet inte varför egentligen. Kvart i fem släppte Lelle av mig vid pappas jobb för jag skulle köra hem bilen från Bånken där han skulle äta med jobbet. Kvällen har sen varit lugn och jag har hjälp mamma med att fotografera lite saker till Tradera, och vi har precis titta på Bonde söker fru. Och just det, idag kom min beställning från Bubbleroom där jag beställde två saker då det var 50% rabatt på rean. Billigt och bra med andra ord. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar