fredag 31 oktober 2014

Nya klockor & spökvandring

-
Sent i onsdags då jag nästan precis skulle sluta ögonen och försöka somna impulsshoppade jag ett par klockor efter att ha sett en annons på Facebook. Det var en kampanj på nicestyle.se om att köpa två klockor från Pierre Herman för 398 kronor (ordinarie pris 698 kronor). Det är ingen sida jag har hört talas om, och jag känner heller inte till märket. Men åh, de var ju så fina! Och två klockor för 400 kronor är ju ingenting ändå. Visst, jag "behöver" bara en, och det var den med renen som jag fastnade för först. Men köpte man enbart den kostade den 349 kronor, så man fick ju praktiskt taget den andra gratis. Idag låg de i brevfacket, snabb leverans! Vad tycks?


Allt som allt är detta en bra fredag än så länge, och bättre lär det bli. I förmiddags var jag på förskolan och läste en berättelse för två barn som sedan fick rita något med inspiration från sagan. Till sist fick de titta på varandras bilder och berätta om dem. Det blev mycket bra och på tisdag ska jag dit igen. Detta är mycket roligare än någon dum salstentamen.. Hur det gick på den i måndags vill jag inte ens skriva om, hela klassen är med på att den var idiotisk och läraren är lika dum. Den tredje december är det omtentamen. Men nog om det!

Ikväll ska jag, pappa, Ingrid, Anders och Bella på.. spökvandring på Kjugekull! Tydligen är det något som arrangeras av 40 personer och förra året var där 600 besökande. Efteråt finns det tända grillar om man är hungrig, vilket vi lär vara, så korv och bröd ska packas ner. Känns som en mysig höstutflykt. Hoppas på att det är lite läskigt och att man kan få feeling inför morgondagens halloweenparty!

Uppdatering:

Spökvandringen var hur trevlig som helst. Kön var lång då vi kom dit så vi började med att grilla korv i mörkret. Det dracks öl och whisky, men jag skulle agera chaufför. Dricker dock inte ens öl (bara på sommaren i solstolen) och definitivt inte whisky. Då vi väl började köa var vi bland de sista, och nog fick vi vänta ett tag. Men vi underhöll oss rätt bra ändå, och Anders skrämde oss med sin mask, haha.. Rundan var på drygt 1 km och man fick lysa med sina ficklampor för att upptäcka reflexer som visade vägen. Rätt som det var hoppade det fram skrämmande gubbar eller rasslade till bakom nån sten.. Bella skrek mig rakt i öronen, men det var det lätt värt, hahaha! Vi kom ut levande i alla fall och senare hängde jag hos Bella och drack en och annan drink. Marcus och Freddy kom hem och vi pratade in på småtimmarna.. Efter ett Statoilbesök mitt i natten var jag hemma vid halv fyra. Härlig fredag!







1 kommentar: