söndag 12 oktober 2014

There's no time for faking

Tiden skenar iväg. Nyss kunde jag känna sommarsolen smeka mina kinder. Nu biter kölden tag i dem istället. Juli blev augusti, augusti blev september. September blev oktober. Och snart är det november. Det finns så mycket att göra, men helst av allt vill jag bara ligga i soffan och drömma mig tillbaka till varmare och bekymmersfria breddgrader.

Det har trots allt varit en fin dag. Jag och pappa körde till Ovesholm för att titta på en potentiellt sista fotbollsmatch för Lelles lag denna säsongen. Så blev också fallet då de förlorade med 3-2 mot Vellinge. Spännande var det i alla fall, faktiskt. Vi hälsade på en liten sväng hos Annelie och Christian, men körde ganska snabbt hem igen då där var full rulle. Lelle är nu på Celebrate the 80's and 90's i Malmö Arena och ska antagligen ta sig ann Malmös nattliv efteråt. Jag däremot har spenderat halva kvällen i soffan hungrig som en varg medan pappa skruvat ihop ett tvättställsskåp som vi köpte på IKEA förra helgen. Utöver det har jag skrivit klart Fältuppgift 2 och skickat in.. Dags att börja på hemtentan imorgon.. Två veckor framöver kommer det vara mycket nu. Två veckor till salstentan. Eller, salsTENTAMEN, om man vill få det att låta ännu värre. Let's not go there.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar