fredag 24 oktober 2014

Gone Girl

-
"På Nick och Amy Dunnes femte bröllopsdag anmäler Nick sin fru saknad. Polisens utredning och en massiv mediacirkus drar igång och Nicks bild av ett lyckligt äktenskap blir allt mindre trovärdig. Det dröjer inte länge innan hans lögner och underliga beteende får alla att ställa sig den obehagliga frågan: har Nick Dunne mördat sin fru?" (www.sf.se)

Ikväll såg jag och Lelle Gone Girl på bio. Helt klart sevärd, men möjligtvis ingen biofilm. Den var inte spännande på det sätt att man sitter på nålar, men man undrade hela tiden vad som var sant eller falskt och vad som ska hända härnäst. Öppna slut är heller inte min grej, så om jag ska klaga på något klagar jag på slutet.. Och jo, jag gillade inte heller Rosamund Pike som spelade Amy Dunne särskilt mycket.. Hennes röst var fruktansvärt monoton och mörk, hon lät mer som en robot än som en människa.. Jag ger filmen 3 av 5 toasts!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar