lördag 11 april 2015

Gym & spontanutgång

-
Ja men tänka sig, idag orkade jag släpa mitt feta arsle till gymmet. För första gången på väldigt länge. Det blev 5 km gång/jogg och sen benmaskiner. Jag kom hem närmare halv fem och väntade på att Bella skulle höra av sig angående vad som hände ikväll. Vi hade pratat om att ses, men hon skulle kanske iväg med Marcus till Lund och sen hördes vi inte mer. Jocke skrev samtidigt och frågade om jag skulle festa, vilket jag inte alls skulle.. Men helt plötsligt skulle jag det. Lelle var på lagfest, kvällen kändes hopplös och jag ville inte sitta i soffan hela kvällen. Så, jag pratade med Bella på Facetime, fixade mig och vid halv nio var jag borta på förfest hos Helena. Jocke och Tisch mötte mig på vägen och skrämde slag på mig då jag gick med hörlurar.


Vi spelade mest kort och kvart i tolv tog vi taxi in, till Bånken. Det skulle vi inte ha gjort. Där var inte en käft, totalt blev vi fem på dansgolvet. Alla satt runt omkring och man kände sig ju lagom uttittad. Nej, det gick inte, så efter en stund drog jag med Jocke, Tisch och Ida till Grand istället. Jag träffade Lelle, och hängde den sista timmen faktiskt med tre random tjejer som jag träffade på toaletten! De frågade om jag och Ida skulle hänga med och dansa efter att vi  hade träffats framför speglarna i de otroligt sköna fåtöljerna. Ida försvann iväg, medan jag ägde dansgolvet mitt framför den maxade rökmaskinen. Det gick inte att se någonting ibland. Jag tänkte, ska jag fråga om hon vill lägga till mig på Facebook.. Tänk på vill man höras och fråga om de ska ut någon annan gång? Jag vågade inte. Men hon vågade! Så jag la till henne och hon sa att jag verkade vara jätterolig, haha. Söte. Jag var duktig och köpte ingenting ute. Dock var jag svinhungrig och ville så gärna äta på Burger King, men det blev protester i kylan och hemma åt jag och Lelle varsin Billys Panpizza och drack en Bakis-brustablett.


1 kommentar:

  1. Hon hade helt klart rätt för du är jätterolig, hur kan man inte vilja hänga med dig? :)

    SvaraRadera