fredag 3 april 2015

Wanås konstpark

-
Denna soliga långfredag bjöd på både det ena och det andra! Igår kväll kom Marcus och Alexia hem från Halmstad. Hela familjen tittade på den senaste Beckfilmen Sjukhusmorden innan det var dags att lägga sig. Att det ska vara så svårt att komma på vad man ska se för film ibland, och när man väl hittat något så kan man inte komma överens. Så blev det ikväll, så från den ena filmen till den andra blev det till slut något helt annat än vi tänkt oss från början. Men jag gillar Beck och filmen var bra! Kladdkaka hade vi också bakat, så vad mer kunde man begära.. Nåväl, idag gick vi upp vid nio och åt frukost allihopa. Jag var lagom morgontrött och lite snorig, så jag klunkade te och försökte piggna till. Jag hade föreslagit att vi skulle åka till Wanås och kolla in deras så kallade konstpark, närmare bestämt en skogsrunda med olika konstverk längst vägen. Vissa mer synliga en andra. Det var kanske inte så mycket att hänga i granen, men vädret var ju fint och skogen likaså. Innan vi körde hemåt för att äta påskmiddag åt vi en glass i solen. Alla var med, både jag, Lelle, Macke, Alexia, Lelles föräldrar och deras vänner Ronny och Christina. Vi samlades alla igen hemma hos Lelles föräldrar för att fixa till en påsklunch. Mycket gott var det..





Lite senare efter middagen tog jag bussen hem för att duscha och fixa mig för kvällen. Vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på, men jag och Alexia hade bestämt att vi skulle umgås. Efter mycket om och men, lite bråk och sura miner (inte mellan oss) hamnade vi i soffan, fixade med ett glas vin, och åt påskmatsrester till Let's Dance. Planen var sedan att gå till O'Learys och dricka en drink eller två. Marcus kom plötsligt hem med sin kompis och de hamnade med oss i soffan. Vi hamnade alla på O'Learys sedan, och Macke bjöd på drinkar som han nog ångrade att han bjöd på dagen efter, haha. Det var i alla fall trevligt med liveband och vi dansade lite och snackade skit innan vi tog bussen hem igen vid tjugo i två. Vägen hem var speciell, vi puttade bland annat in Macke i en buske och sprang sista biten hem, hahaha!? Ja, det är sådant man inte glömmer.. Han var inte synlig förrns en arm stack upp, haha!


Min fina bästa svägerska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar