onsdag 16 november 2011

Twilight och teater

Är det inte roligt när barn har så roligt på dagis/skola att de inte vill gå hem? Då vet man att de trivs. Idag kom jag att tänka på när jag själv var liten och inte ville gå hem från fritids när jag "precis" hade börjat spela "Disney's Barnvaktsbus" med någon kompis. Inte har man tid att gå hem då! Haha. Imorgon jobbar jag 09:00-17:00 och på fredag 12:00-17:00, sen är det helg, IGEN.

Igår träffade jag Bea, hennes kille Johan och Robert. Det blev en kopp kaffe osv. på Darins, sen hyrde vi "The Twilight Saga: Eclipse" för att uppdatera oss på historien innan vi som sagt ska se film nummer fyra på söndag. Det blev inte av i måndags för Bea blev inringd till jobb på kvällen.

Så, där satt vi - jag som Team Edward, Bea som Team Jacob och de resterande två som Team Fan-vad-denna-filmen-suger. Tyvärr hann vi inte se klart hela innan bussen gick hem, men jag har ju sett den innan i alla fall.

Ikväll är det ingen vanlig onsdag heller, för snart är det dags för teater med mamma och pappa! Teatergruppen är 123 Schtunk och jag vet inte ens om jag kan förklara vad detta är för konstigt. Vi har sett de flera gånger innan och det är helt enkelt jävligt roligt bara. De gör parodi på någon pjäs av Shakespeare, men det är inte alls så tråkigt som det låter. Utklädda till clowner snackar de med asroliga röster, skämtar, och har en sådan publikkontakt att man får akta sig för att inte bli uppdragen på scenen! Det blir nog inte annat än mycket trevligt.

2 kommentarer:

  1. "Team fan-vad-denna-filmen-suger" hahah love it! Blir till å plåga robert lite ytterligare på söndag med en överdos av överdriven kärlek och intriger ;D mahaha!

    SvaraRadera
  2. "Så, där satt vi - jag som Team Edward, Bea som Team Jacob och de resterande två som Team Fan-vad-denna-filmen-suger." HAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!

    Och vad roligt med teater, kan inte minnas när jag sist var på det. När jag gick på högstadiet kanske. Minns inte ens hur det var!

    SvaraRadera