lördag 12 november 2011

Nya vinterskor

Efter att ha gått runt i stans alla sko- och sportaffärer hittade jag äntligen mina älsklingar. Nu behöver jag inte frysa mer om fötterna! Har frusit tårna av mig senaste tiden i mina Converse när man jobbar och är ute med barnen. Det blev ett par "Viking Summit" (svarta), egentligen en herrmodell, men dessa var de skönaste jag testade och ändå mycket mindre och smidigare än många andra jag testade. Detta är mina första ordentliga vinterskor, så det känns hur bra som helst. Nu är vintern "varmt" välkommen, hihi.

Igår precis innan jag skulle somna råkade jag fasta vid en film på TV, det gick bara inte att slita sig.. Den hette "The Last Kiss" och med var både Zach Braff från Scrubs och Rachel Bilson från O.C. Jag såg inte från början, men den handlade i alla fall om att Michael (Zach Braff) är otrogen med Kim (Rachel Bilson) medan hans fru sen 3 år tillbaka är gravid i tredje månaden. Sjukt tragiskt och jag fick en riktigt klump i magen.

När hans fru sedan fick reda på det började jag med böla, tänk att hamna i en sådan situation.. Ångestladdat. Vad hade man gjort? Hur hade framtiden blivit? Usch, det är så att man inte vill tänka på det. Men det var en helt klart sevärd film, om man känner för att böla lite och kanske få sig en tankeställare!

2 kommentarer:

  1. Tur att ju äldre man blir att man tänker på värmen och inte hur snygga skorna är. Mina fötter är så glada att de senaste vintrarna sluppit frysa för jag valt att inte använda Converse haha.

    Jag tror jag ska se den där filmen någongång, lät som en riktigt tjejfilm och ibland behöver man gråta av sig lite!

    Hoppas allt är bra med dig twin <3

    Ps. Om du vill att folk ska kunna kommentera dina inlägg utan att vara inloggade på ett google konto borde du ändra så anonyma/namn kan skriva :)

    SvaraRadera
  2. Annica: Eller hur, känner mig riktigt vuxen, haha. Det förstår jag, jag fryser i mina Converse nu så snart åker nog de här dojorna på, fast de känns ändå lite fööör bra än när det inte är någon snö. Får nog köpa ett tredje par att ha sålänge. ;)

    Ja gör det, den var faktiskt jättebra! Absolut. Allt är bra, hoppas det är bra med dig också twin. <3 I miss you!

    Åh tusen tack, det hade jag inte ens tänk på! Fixat! ^^

    SvaraRadera