söndag 14 december 2008

How did we get here?

-
Ja, nu är det mitt i natten igen, klockan visar 01:35. Jag har försökt fixa min jäkla blogg, blir aldrig nöjd, och så fuckar sig datorn också och säger att det virtuella minnet är slut så man kan typ inte göra någonting. Vet inte vad jag ska göra. Det känns verkligen som jag skulle vilja få igång min blogg ordentligt, men samtidigt vet jag inte om jag har motivationen, eller om jag ens har kvar detta behovet.. För några år sedan var det en stor del av mitt liv att blogga, att få ut alla känslor. Allt negativt. Nu är jag tacksam över att jag mår bättre och kan ägna mig åt andra saker istället. Men visst är det kul att blogga ändå, det är ju trots allt ett sätt att bearbeta dagen på ett annat sätt.

Idag (efter att natten är förbi) ska jag och pappa åka och kolla på lite systemkameror, kan vara kul att kolla på dem lite närmare och inte bara på internet. Just nu är jag ganska säker på att jag vill ha en Canon EOS 450D, verkar finfin med live view, stor skärm och allt därtill. Har kollat runt en del och jämfört med andra, t.ex. Nikon D60, men den har ingen live view. Nåja, ska inte köpa nåt imorgon, ska kolla runt mer med pappas hjälp.

I fredags var det utgång till Magazinet som gällde. Jag hade liten förfest här tillsammans med F, Muffe, Hence, Bea, Kim och Stolth. Det var trevligt värre även fast vi var så få. Magazinet var väl som förväntat, men jag saknade lite tjejkompisar att snacka skit med, eller nåt. Men jag, Muffe och Hence ägde dansgolvet ändå, haha! Sen skulle F hjälpa Muffe genom att "värma upp" en tjej till Muffe så att han sedan kunde ragga på henne, något jag dock inte fattar. Jag tycker inte det finns något sådant som att "värma upp" någon annan, för fan, snacka själv med personen du vill ragga på, du måste ju ändå göra det förr eller senare. Plus att Muffe inte behöver det, playerN själv som han är. Hahaha, killar alltså. Jag blev väl lite smått sur med alkohol i kroppen och sprang själv ner på dansgolvet igen för att dansa av mig. Hittade dock ingen kille att "värma upp" på dansgolvet, men hittade Fia och vi dansade lite.

Strax innan halv två gick vi ut för de stängde halv två. Vi skiljdes åt och jag och F gick hem. Pappa sov i soffan med TV:n på, så vi stängde av den och gick direkt och lade oss, somnade som stockar. Nu idag, eller igår som det blir när jag sovit och kollar här igen, hade jag och Filip 1 ½ år. Lördagen den 13:e alltså. Tiden flyger förbi, helt sjukt. Vi gjorde dock inget speciellt, Filip åkte hem efter lunch då vi vaknat och jag sov typ hela eftermiddagen.

Nu får det i alla fall bli dags för att sova, uppdaterar efter natten. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar