måndag 1 december 2008

A sweet dream, or a beautiful nightmare

-
Fan. Jag har inte skrivit nåt ordentligt på jättelänge. Och nu väljer jag det sämsta tillfället också, över midnatt en söndag och jag börjar skolan 08:00 imorgon. Haha. Well, i alla fall. Vad har jag nu då haft för mig som har förhindrat mig från att skriva? Inget särskilt. Möjligtvis läxor. Det är mycket av det nu innan jul. Inlämningar och prov varje vecka. I fredags fyllde i alla fall mamma år, vi åkte till Lund, åt på restaurang och tittade på teatershowen 500 med Jansson och Wester, grabbarna från Hipp Hipp. Det var jätteroligt, tiden gick dock för snabbt, hade gärna suttit där en timme till och lyssnat på deras skämt om historia.

I lördags var jag på stan med mamma och shoppade en hel del. Tre linnen på H&M, för sammanlagt 208 kr, som hittat! Och snygga var de ju med, haha, mums. Känns bra när man får mycket för pengarna. Sen hittade jag en svart kofta på Cubus, och en ny skolväska på Vero Moda! Det behövdes verkligen, jag har gått runt med en liten handväska så böckerna och blocken har stuckit upp och inte fått plats, haha. Jag köpte även svarta strumpbyxor, och lite annat smått och gott man kan behöva. Läppstift, med färgen "nougat", bra till vardags, jao? Nåja.

Idag (söndag, jobbigt att förklara saker när klockan är över tolv) var jag och Filip i kyrkan med mamma, tänka sig. Det var julkonsert, massa fina jullåtar, så nu har man väl allt kommit i lite julstämning när ljusstakarna står i fönstren och julmusik spelas i affärerna på stan. Nu fattas bara en vit födelsedag, och en vit julafton! Idag är det 18 dagar kvar, jag håller nedräkningen. Självklart är jag rädd för att bli sjuk på min födelsedag, för den ligger mitt i riskzonen i och med att jag blir sjuk varje måndag. Det skulle i alla fall varit jävligt DRYGT och jag hade typ legat hemma och låst in mig på rummet och tröstätit en massa tårta och firat mig själv. Eller nåt. Men förhoppningsvis kommer jag vara frisk och gå ut på krogen med det fina folket. Bara det blir som jag hoppas och inte som jag fasar..

Imorgon (IDAG, måndag.. haha) har jag psykologiprov så jag har nu suttit uppe och pluggat en del på det. Hoppas det går bra. Imorgon klockan tre ska jag även till vårdcentralen och se om det kan hitta vad som är fel på mig. Jag är jävligt trötta på folket där nu, jag känner mig som värsta stamkunden för fan. Efter det ska jag fika med Hanna och kanske lite annat Österängfolk. Jag bara fikar och fikar nu för tiden, fan, jag tror jag gått upp i vikt. Jag får banta.. fast kanske EFTER all god julmat då.. haha. ;)

Nu är det första december och julkalendern börjar, hihihi! Men jag kommer nog inte orka glo. Det beror på om den är bra. Jag blir som ett barn på nytt. Vilket i försvarsmekanismen kallas regression. Jag har nog pluggat för mycket psykologi, haha. Eller INTE. Dags att sova och läsa igenom skiten en gång till kanske. Nej, haha, puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar