onsdag 27 augusti 2014

Lindos

-
Dagarna rullar på och vi har det fantastiskt skönt vid poolen. Öl och crêpes är det bästa.. Under dagen har Lelle spelat vattenpolo och jag har varit med på vattengympan!

17:30 var vi fixade och klara för att åka med lokalbussen till Lindos. Turen tog 20-30 minuter och vi åkte genom Pefkos där vi bodde sist jag var här. Det gav lite minnesbilder. När bussen stannade i Lindos kände jag direkt igen mig och visste vart vi skulle gå för att komma ner till den labyrintliknande staden. Övriga turister såg förvirrade ut så vi tog täten.


Med bestämda steg började vi gå upp mot Akropolis. Även fast klocka nu var efter 18:00 var det outhärdligt varmt och svetten rann längst hela kroppen. Som tur var hade jag i alla fall tagit med mig min solfjäder. Vi betalde inträde och gick runt och tog en massa fina utsiktsbilder. Det var verkligen vackert där uppifrån. Om man ville fick man betala för att rida på åsnor upp, men gud jag vad tyckte synd om de stackarna..



När vi kommit ner från berget igen var målet MAT. Vi irrade runt en liten stund, men bestämde oss sen för en restaurang där man satt uppe på taket (vilket man iofs kunde göra på de flesta restauranger). Maten var jättegod, likaså tzatzikin. Det enda minuset var getingarna stora som jävla sparvar.. Kyparen sprang runt med en elektrisk flugsmälla medan jag försökte gömma mig bakom menyn.. 


Strax innan nio tog vi bussen hem igen, och det var rena turen att vi kom med den då den gick 10 minuter innan vi trodde. I amfiteatern denna kväll var temat "Miss Rhodos Village". Fyra kvinnor sattes på scen och fick utföra både det ena och det andra, som att dansa sexigt, göra olika poseringar på en stol.. En grovt överviktig liten fransyska vann, då 80% av alla hotellbesökare var från Frankrike. Men nog var hon ändå den som bjöd på sig själv allra mest, det får man ju ge henne.. haha. Efteråt försökte vi förgäves få kontakt med Wifi i lobbyn genom att sitta på golvet vid en pelare. Lelle fick i och för sig kontakt, men inte jag.. Vi somnade i sängen med musik på och Heartbeats med José Gonzales spelade således på repeat. Hela natten. Var lagom trött på den när jag vaknade..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar