torsdag 7 november 2013

We're up all night to get lucky

We're up all night 'til the sun! Typ så. Somnar sent, vaknar trött. Eller det spelar inte ens någon roll när jag somnar, känner mig typ kroniskt trött. Det är inte kul att gå upp på morgonen. Minns att jag tyckte det innan i gymnasiet. Vad hände? Nu vill jag bara sova, sova, sova.. Kanske för att denna terminen är så jäkla jobbig. Jag vet inte hur det känns att "gå in i väggen", men vissa dagar känns det fan som att man i alla fall har gått in i ett bord. Minst. Men det är bara att kämpa på som med allt annat. Det känns som att allt hade varit lite lättare om man någon gång hade lärt sig att tycka om sig själv och att känna sig duktig, men jag vet inte hur det ska gå till. Jag måste försöka sluta tvivla.
 
Idag hade vi kemi i skolan.. Ämnet var "löst och blandat". Blev glad då det är det jag tänkt arbeta med på min VFU som börjar på måndag och pågår i fyra veckor. Har några funderingar på vad man kan göra med barnen.. Efter skolan satt jag kvar lite med Lelle och därefter körde vi ut till Jula, Rusa och Media Markt. Vi är lite konstiga vi, kör till ställen bara för att det är mysigt att gå runt och titta. Vi köpte i alla fall pepparkakor och jag kollade ut en mixer/blender som jag tycker att jag och mamma kan ge till oss själva i julklapp.
 
Imorgon kommer Maria hit! Hon ska med mamma och pappa på bussresa till Tyskland på lördag för att fylla på spritförrådet osv. Vi ska ta en liten sväng på stan imorgon eftermiddag och ta en fika. Blir aldrig att vi umgås bara hon och jag eftersom de inte bor så nära, vilket är synd. Så nu får jag väl ta och städa mitt rum lite (läs: mycket) eftersom hon ska sova på mitt rum.
 
En sista fundering: Ska man ha bilder före eller efter texten i ett blogginlägg? Får kolla in andra bloggar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar