söndag 10 november 2013

MIYO Makeup






















"MIYO makeup är en härlig makeup serie från Pierre Rene och Creative Cosmetics. Ett budget smink till mycket bra priser, men ändå mycket pigment och skön konsistens på ögonskuggor och puder. Märket MIYO har flera mascaror och foundations till superpris. MIYO riktar sig främst till unga tjejer som gillar färg och fräcka förpackningar, men självklart är makeupen från MIYO till för alla. MIYO - Makeup med attityd!"
 
Så står det på Bubblebox hemsida. Tidigare använde jag alltid Pierre Renes små ögonskuggor som kunde (kan?) köpas styckvis på bl.a. Lindex och jag var mycket nöjd med dem! Tror de kostade 39 kr styck och man fick 3 stycken för 100 kr, gissa om jag har en hel låda full..
 
Igår såg jag i alla fall detta märket, MIYO, på Maxi! Har för mig att jag hört talas om det innan, men var inte helt säker. Nu visade det sig alltså att det är en makeupserie från Pierre Rene. Priserna var underbara så jag gick därifrån med ett läppstift och en lash conditioner.
 
MIYO Lip me! Lipstick 04 Apricot Sorbet - 49 kr
MIYO Lash Conditioner - 55 kr
 
Läppstiftet luktar gott, typ vanilj? Eller någon slags kaka.. Vissa billiga läppstift luktar riktigt illa! T.ex. Wet n' Wilds läppstift (som annars är ett märke jag gillar).
 
Lash Conditioner beskrivs såhär på Elevens hemsida: "Detta balsam ger näring till både ögonfransar och ögonbryn. Det innehåller ricinolja som stimulerar hårväxten och ger hälsosamma fransar och bryn." Är väldigt skeptisk.. men efter att ha läst en bra recension och sett priset så ja, why not..
 
Här är alla färger på deras läppstift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar