lördag 9 november 2013

Gravity - Don't let go..

Lördagen bestod av mat och bio med Lelle! Halv sju hade vi bokat bord på Bella's Place i Bromölla, en 50-tals-inspirerad restaurang där de verkligen gått all-in. Parkeringen var dock helt öde när vi kom vilket ju var mindre kul. När vi går in ser vi dessutom en lapp på dörren. "Ladies night 9 november". Vänta, är inte det idag? Lelle blev svettig och ville minsann inte se några halvnakna män. De frågade om vi bara skulle äta, och det skulle vi ju, så det var inga problem. Vi såg inte skymten av några strippor utan de skulle inte komma förns 23:00 till Lelles stora lättnad. Vitlöksbröd följt av Bluesburgare med typ mer pommes än jag någonsin sett på en och samma tallrik. Tyvärr var jag inte sådär vrålande hungrig, men det var i alla fall jättegott. När vi ätit körde vi runt lilla Bromölla och jag visade var jag bodde när jag var liten. När vi kom till biografen tog de inte kort så vi fick gå och ta ut pengar.. Vi såg Gravity 3D och den får.. 4 av 5 toast! Riktigt bra och underbara 3D-effekter där man fann sig själv sitta och blinka till för att någonting kom för nära.. Gå och se den på bio i 3D! Rymden alltså, fyfan. Gick ifrån biosalongen med en känsla i kroppen som man brukar få efter att ha sett en skräckfilm. Men detta var ju inte skräck i den bemärkelsen utan en helt verklighetstrogen film (mer eller mindre, är ingen expert på detaljer). Rymden existerar. Tystnaden existerar. Intet existerar. Och där befinner sig människor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar