måndag 9 november 2009

Du skulle vilja glida som jag

-
Måndag igen. Läxor väntar, denna veckan ska svenska c-uppsatsen vara klar, har massa spanskaläxa till imorgon (hoppas jag hittar boken? annars får det bli skolk..), på onsdag har vi svenskaprov och idag ska jag skicka in min historiauppsats. Kvällen är räddad! Och hela veckan med, för den delen. Imorgon ska i alla fall jag och mamma på teater, minns inte vad vi ska se dock. Något om julen var det.. 

Jag skulle bara vilja lägga mig ner på golvet. Att ligga på golv är fan underskattat, det är skönt ett tag. Just för att det är något annorlunda. Men det anses ju inte vara normalt, så mamma hade väl blivit livrädd om hon såg mig ligga här på golvet.. Sådant får man göra när alla andra gått och lagt sig. Göra någonting som bryter vanorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar